Uppdatering – Årstämma

VÄLKOMMEN PÅ ÅRSSTÄMMA – INFO OM PLATS, FÖRELÄSNING och MAT

Nu närmar sig årsstämman – Naturskyddsföreningen i Umeå med omnejds årsmöte. Då kan föreningens medlemmar granska styrelsens arbete, påverka arbetet framåt, välja representanter och rösta på motioner med mera!

Årsstämma på Folkets hus 2 mars 12.00

I år hålls årsstämman på Folkets hus, lokal Embla (Våning två). Ordinarie förhandlingar börjar cirka 12.30.

Årsstämman inleds med föreläsning och sallad

12.00 kommer Gustav Forsblom, biologstudent, att berätta om två projekt han genomfört under sin praktik på NF Västerbottens kansli. Han har dels gjort ett antal inventeringar av skogar med höga naturvärden och främst riktat sig mot områden som hotas av avverkning. Han har även varit med i ett projekt där vi letat och kartlagt avregistrerade nyckelbiotoper hos Skogsstyrelsen, sedan de slutade registrera sådana 2021.

Anmäl dig till mötet senast 17 februari för att vara säker på att få sallad!

Anmäl dig genom att svara på detta meddelande. Salladen är vegetarisk eller vegansk. Meddela ev allergier. Du behöver inte anmäla dig för att kunna delta på mötet, alla medlemmar är välkomna! Anmälan här:

Handlingar och dagordning kommer skickas den 21 februari

Då kommer du bland annat kunna läsa verksamhetsberättelse, förslag på verksamhetsplan och en motion från en medlem!

Vi behöver kandidater till styrelse, ordförande, valberedning och revisorer

Flera styrelsemedlemmar kommer lämna styrelsen, och ordförande lämnar sitt uppdrag. Valberedning och revisorer önskar också fler kandidater till rollerna. Vi uppskattar särskilt kandidater från Bjurholm och Vännäs, samt från underrepresenterade grupper. Om inte medlemmar nominerar sig själva och andra till dessa funktioner kommer föreningen inte fungera och det riskerar att försämra miljörörelsens kamp i Umeå med omnejd. Utbildning och stöd för dig som är ny på föreningsarbete erbjuds!

Kontakta valberedare Göran Bergqvist, 070-2830763, goran.natur@gmail.com