Överklagan, Västra Brinkvägen

Umeås Kommunfullmäktige hade för en månad sedan antagit detajlplanen Umeå 2:1, Västra Brinkvägen. Nu har Naturskyddsföreningen i Umeå med omnejd skickat in en överklagan. Vi anser att det inte finns särskilda skäl att upphäva strandskydd i samband med antagandet av Detaljplanen, enligt miljöbalken. Läs vår överklagan genom att klicka här.

Foto: Lena Borgemo.

2 thoughts on “Överklagan, Västra Brinkvägen

1. Tack Naturskyddsföreningen.

Fortsätt kämpa.

Naturvärdena kommer att bli uppenbara även för de som vill exploatera, bygga, en dag.
    Och förhoppningsvis kommer det att ske i tid för att rädda Umeälvens flöde och ekosystem, som allt liv ingår i. Även vi människor.

Varje agerande för att stå upp för naturligt levande, är ovärderligt värdefull.

/Lisa L. Evasdotter,( tidigare Göstasdotter, tidigare Berg, tidigast Alfredsson)
    Jag vet att det aldrig är förgäves att kämpa för existensberättigande.
    Bor på Kandidatvägen, Ålidhem. Konstnär, mamma, överlevare av övegrepps-uppväxt, naturbarn och just nu mellan stolar i psykiatrins försök att hjälpa trots sin oförmåga till det samma…
    Det kommer att bli bra.
    Eftersom vi alla är delar av naturen, kommer naturen att hjälpa oss. När vi som mänsklighet inser att för mycket byggande, för pengars skull =exploatering, är lika med natur-mördande, =självmord på de vi alla innerst inne är.

2. Tack för det arbete ni lägger ned på att förhindra kommunens skövlingar.
    Ett annat ställe som bör fokuseras på, om ni inte redan gör det, är skövlingen av skogen vid Tomtebostrand.