Medlemsbrev, augusti 2019

Våra medlemsbrev kommer fortsättningsvis komma en gång i månaden och vi lovar att:
– Du kan förstå det på en minut
– Att det är lätt att läsa
– Att det alltid visar på ett lätt sätt för dig att engagera dig

Vi hoppas det gör att du ännu hellre läser våra brev.

VILL DU HJÄLPA TILL PÅ ERSBODADAGEN 25 AUGUSTI?
På Ersbodadagen kommer vi att stå med ett informationsbord och prata utifrån kampanjen ”Rädda bina”. Kanske kommer deltagarna också kunna göra egna bivax-dukar och bi-hotell. Kan du vara med oss den dagen? Det är lätt att läsa på om kampanjen, och kanske har du någon egen bi-kunskap att dela med dig av? Vi har redan medlemmar (men lite för få) som ska vara där, så du kommer vara i gott sällskap!

SITTER DU PÅ KUNSKAP OM HÅLLBAR STADSPLANERING OCH EKOLOGI?
I Naturskyddsföreningen Umeå med omnejd får vi ofta möjlighet att svara på remisser från de kommuner vi omfattar. Ibland är det komplexa frågor som en fördjupad översiktsplan för ett helt nytt bostadsområde. Är du kanske personen som kan hjälpa oss att svara på sådana remisser? Hör av dig till oss!