Kuststädning lördag den 4/5 kl. 11-15

Den 4 maj kommer vi från Naturskyddsföreningen i Umeå med omnejd tillsammans med Fältbiologerna åka ut till kusten och plocka skräp. Häng med du också, ta med familj och vänner! Var exakt har vi inte bestämt ännu, men det blir i Umeås närhet.

KANSKE VET DU ETT KUSTPARTI SOM BEHÖVER STÄDAS?

Detta är en del i Nordiska kusträddardagen, en aktivitet från föreningen Håll Sverige rent, som arbetar för att förebygga och motverka nedskräpningen. Så kom, häng med – det är lätt! Det enda du behöver göra är att höra av dig så samordnar vi resorna och bjuder på fika!

Vill du hänga med? Hör av dig till Martin Oscarsson i styrelsen på martinoscarsson82@gmail.com. (Det är viktigt för att säkra en portion fika)

Läs mer om Håll Sverige rents initiativ på: https://www.facebook.com/events/1276424999182148/