2 mars – Årsmöte och föreläsning med Karin Lexén

Välkommen på årsmöte, lördag den 2 mars på Väven!

13.00-14.15 Föreläsning med generalsekreterare Karin Lexén
14.30-15.30 Årsmöte*

Innan årsmötet gästas vi av Naturskyddsföreningens generalsekreterare och rikskanslichef Karin Léxen. Hon är också talesperson i frågor som rör jordbruk, hav och miljögifter. Karin kommer i sin föreläsning att diskutera ämnen som är viktiga under den nya mandatperioden: Vad lovar regeringen? Vad kräver Naturskyddsföreningen?

Vi ses på Väven, i lokalen ”Upplev Multisal” på plan 4!

*Senast 14 februari lämnas förslag på motion in till styrelsen.

Dagordning för årsmötet
Verksamhetsberättelse
Bokslut

Det finns fortfarande möjlighet att engagera sig i föreningen genom spännande och viktigt styrelsearbete! Som styrelsemedlem får du chansen att påverka föreningens arbete samt få insikt i många processer och beslut gällande miljöfrågor. Är du intresserad eller kan tipsa en bekant? Kontakta vår valberedning omgående (senast 14 februari):

Inga Kjellgren – inga.kjellgren.48@gmail.com

Vill du engagera dig men kanske inte sitta i styrelsen? Vill du inventera skog, guida, tycka till om cykelfrågor, diskutera konsumtionsvanor eller planera vårens klädbytardag eller sommarens cykelfest? Sitter du på en idé för ett spännande projekt som skulle kunna bedrivas med hjälp av Naturskyddsföreningen? Tveka inte att skriva till oss här på Facebook eller mejla: styrelsen.umea@naturskyddsforeningen.se

Nu kör vi!