Teater Slutet enligt Rut – Vinn biljett!

Var med i utlottningen av fribiljetter till teatern Slutet enligt Rut den 21 april på Vävenscenen! Naturskyddsföreningen anordnar en fototävling och lottar genom denna ut 5 biljetter till föreställningen. Temat på fototävlingen är denna gång ”Min skog”. Vi finns på plats i anslutning till föreställningen och visar upp en utställning av inkomna bidrag. Bidrag till tävlingen skickas till styrelsen.umea@naturskyddsforeningen.se senast den 14/4. Ange Min skog i ämnesraden.

OBS! Kom ihåg att skriva om du vill vara anonym eller om du inte vill att ditt bidrag används på Naturskyddföreningen Umeås Facebook och hemsida.

Om teatern:
Riksteatern sätter upp ett antal föreställningar på temat Människa och Natur. Slutet enligt Rut är en av dessa föreställningar i samarbete med Umeå Teaterförening och Studiefrämjandet.

Slutet enligt Rut är ett svart humoristiskt familjedrama om arv, skuld och uppgörelse. Rut vägrar att dö. Hon fyller snart 112 år och barnbarnen Robin och Kim väntar på att få ärva hennes skog som har legat i träda i över 40 år. Till varje pris ska Rut se till att skogen får rå om sig själv, utan mänsklig inblandning. En svart komedi om arv, begär och oförenliga drömmar. Pjäsen skrivs av Jesper Weithz och regisseras av Nora Nilsson. Här kan du se en trailer om föreställningen.

Var: Kulturhuset Väven Umeå, Vävenscenen
När: 21 april kl. 18.00 (Kom i tid för att hinna mingla och titta på vår fotoutställning).
Pris: Medlemmar betalar 140 kr, 90 kr för ungdomar