Var med och tyck till om Umeå kommuns framtid!

Just nu håller Umeå kommun på att utarbeta en ny översiktsplan som ska ersätta den gamla från 1998. Denna kommer att sätta utgångspunkter och riktlinjer för kommunens framtida stads- och landsbygdsutveckling. Fram till och med den 26 Januari 2018 har ALLA möjlighet att tycka till och skicka in sina synpunkter på den nya planen!

Översiktsplanen berör i stor grad kommunens naturmiljöer. Vi i Naturskyddsföreningen Umeås styrelse känner därför ett stort ansvar att lämna in ett remissvar. Men, det blir roligare och mer framgångsrikt om vi gör det tillsammans med er, våra medlemmar! Därför vill vi involvera alla våra medlemmar att tycka till och bidra med lokalkännedom och specialkunskaper.

Skicka synpunkter senast den 14 januari 2018 till styrelsen.umea@naturskyddsforeningen.se. Alla inkomna synpunkter kommer att beaktas och diskuteras på ett medlemsmöte den 13 januari kl. 14.00 på Kafé Station. Utifrån mötets resultat kommer vi att författa föreningens slutgiltiga yttrande.

Vi är många, 2700 medlemmar, och tillsammans är vi en viktig röst för naturen i Umeå kommuns framtidsplanering!

Samrådshandlingar finns tillgängliga här!