Fototävling och miljöteater

Bidra till vår fotoutställning med titeln “Natur och människor i Umeå – Symbioser och Konflikter”, och tävla om en gratisbiljett till miljöteatern “Vi som bor här” på Umeå folkets hus den 21 November! Bland inkomna bidrag lottar vi ut 10 gratisbiljetter till föreställningenAlla fotobidrag kommer ställas ut på miljötorget utanför teatersalen Idun under kvällen för föreställningen. Under kvällen kan alla besökare rösta på sin favoritbild. Vinnaren får en ekoprodukt (värde 100 kr).

Skick ditt foto senast den 12 November till styrelsen.umea@naturskyddsforeningen.se. OBS! Max ett bidrag per person.

Under teaterföreställningen berättar naturskildraren Martin Emtenäs och musikern Stefan Sundström om det unika med vår fina natur i och omkring Umeå, samt om lokala konflikter mellan natur och människor. Föreställning bygger på material som även Naturskyddsföreningen i Umeå har bidragit med.

Mer info och bokning:

Vi ser fram emot många intressanta bidrag! Varmt välkommen!