SEE-veckan 18-24 september

Nu är det dags igen för SEE Västerbottens Hållbarhetsvecka. Stora och små aktiviteter som alla ryms under hållbarhetsparaplyet kommer att genomföras utspritt i länet under veckan. Kretsen är med och bidrar till två aktiviteter. Måndag den 18 september är det dags för miljöcafé på Bokcafé Pilgatan. Inbjuden gäst är Naturskyddsföreningens energiexpert Johanna Lakso som bland annat kommer att prata om kärnkraftsfrågan. Fredag den 22 september visar folkets bio klimat- och miljödokumentären Imorgon. Efter filmen håller Elin Söderberg, Klimat- och energisamordnare på Länsstyrelsen, i en öppen diskussion om filmens innehåll. Rabatterat pris för medlemmar! Mer information om aktiviteterna hittar du i vår kalender.

Här hittar du programmet för hela SEE Västerbottens Hållbarhetsvecka.