Medlemsmöte och ”grill-knytis”

21/5 – 2015 Medlemsmöte och ”Grillknytis”

Välkommen till ett lättsamt medlemsmöte då vi firar försommaren med grillknytis och utelek! Vi utforskar delar av älvens närområde nedanför Grubbe (väst om centrum). Ta med dig vad du vill äta och dricka. Har du en kompis som vill bli medlem? Ta med den också! Vi håller med eld och bjuder på majskolvar, pinnbrödsdeg och krabbelurer. Tid: 18:00 – ca 20:30.

PLAN A (vid fint väder):
Vi möts vid 1:ans busshållsplats ”Kronoparksvägen” ca 17.50 (avgår 17.36 från Vasaplan). Därifrån går vi/styr cyklarna ner genom området och ut på ängarna mot Älvtået. På vägen dit passerar vi Grubbes kolonilotter. Vi får höra om satsningen på Älvtåets Gröna Kaffebar & Ekokrog, grillar/fikar och utforskar närområdet vid älven tillsammans.

PLAN B (vid regn):
Vi återkommer med besked angående om vi kommer att vara på annan plats (ev inomhus/under tak). Naturligtvis vill vi njuta av naturen ändå och kläder efter väder är det som gäller!

Anmäl gärna ditt intresse för att delta i aktiviteten på facebook! https://www.facebook.com/events/897076300356328/

Välkommen!

Kollage_älvtået