Ny kretsstyrelse 2014

Nu har Umeåkretsen fått en ny styrelse! På årsstämman den 25 mars valdes tre nya taggade ledamöter för en period på två, och dessa är Åsa Persson, Lars-Gunnar Norberg och Carin von Köhler. Anders Wangel, Martin Svensson och Roger Olofsson blev omvalda på ett år och Frauke Molander valdes till ordförande på två år.
Valberedningen, som bestod av Bertil Brånin och Göran Bergqvist, ville säkerställa en viss kontinuitet i styrelsearbetet och föreslog därför olika tidsperioder för styrelseuppdraget – med tanke på en hög omsättning på styrelsemedlemmar de senaste åren välkomnades förslaget av stämman. Lykke Liljefeldt och Anders Hellström valdes till revisorer. Daniel Norman och Mats Djupsjöbacka valdes till revisorssuppleanter.

Ett stort tack till f.d. ordförande Mats, sekreterare Torun och kassör Louise för ert fantastiska arbete de senaste åren – ni satte ribban högt! Vi tackar även Göran och Bertil som gjorde ett jättebra jobb, och således valdes till valberedning även inför nästa årsstämman. Nu kör vi, det är supervalår och det finns mycket att göra!