Har du synpunkter kring Västra Länken?

Trafikverket har nya alternativ för dragning av Västra Länken ute på samråd nu. Remissvar lämnas in senast 29/6. Naturskyddsföreningen i Umeå kommer att lämna ett remissvar, där vi bland annat kommer att titta på förslaget ur ett cykelperspektiv.

Trafikverkets förslag finns här.

Följ vårt cykelarbete på Facebook på sidan Cykelstaden Umeå. Där lägger vi upp länkar och information som det går att kommentera.

På Cykelstaden Umeå – Grupp kan vem som helst vara med och diskutera.

Samlingssajten för Cykelstaden Umeå finns här på hemsidan. Därifrån finns länkar till allting – blogginläggen här på hemsidan, Facebook-gruppen och sidan, syfte och mål med arbetet mm. Där finns också ett formulär där du kan lämna synpunkter och förslag.

Välkomna!