Förhandsvisning av filmen Ailo 24/11

Den 24 november förhandsvisar Filter i samarbete med Naturskyddsföreningen familjefilmen Ailos resa! Plats är Folkets Bio i Umeå och filmen börjar kl. 14.00. Insläpp ca 13.30.

Filmen följer den unga renen Ailo som föds i det vilda och måste kämpa mot alla naturens utmaningar för att överleva. Berättelsen om Ailos första levnadsår är en äkta julsaga i hjärtat av Lapplands storslagna landskap. Berättarrösten görs av Rolf Lassgård.

Ta gärna med dig barn på förhandsvisningen – denna gång kan man som medlem i Naturskyddsföreningen hämta ut fyra gratisbiljetter från tisdag 19 november kl 11.00 på Bokcafé Pilgatan, Pilgatan 14 i Umeå (http://www.pilgatan.se/).

Se trailern HÄR.

Läs mer på Facebook HÄR.

Ailos resa har biopremiär 29 november och distribueras i Sverige av Lucky Dogs.