Workshop: Tyck till om Umeås reviderade miljömål

Umeå kommun har tagit fram ett förslag till uppdaterade miljömål med fokus på biologisk mångfald, vatten, god bebyggd miljö, giftfri miljö och klimat med särskilt relevans för kommunen utöver de nationella miljömålen och globala hållbarhetsmålen.

Naturskyddsföreningen är tillfrågad att tycka till. Det här mötet är tänkt för att diskutera kommunens remissförslag och författa synpunkter som ska skickas in i föreningens namn senast den 21 juni.

Tid/plats: Tisdag 23 april 2019 kl. 18:30–20:30, Väven

FB-eventet finns här: https://www.facebook.com/events/1202090869948584/

Ett bra tillfälle för dig som vill påverka kommunens framtida miljöarbete! Alla medlemmar i Naturskyddsföreningen är välkomna! Vi träffas på ”Fika!” på bottenvåningen (Väven). Mer information och remisshandlingar finns att hämta via länken nedan. Ta gärna en titt på handlingarna innan mötet.