Cykelstaden Umeå med på Cykelforum

Umeå kommun har bjudit in till ett Cykelforum på måndag 15/6, det är ett återkommande rådslag med cykelorganisationer. Vi har skrivit om detta i två inlägg på vår Facebook-sida den 27/5 och 1/6.

I första inlägget lade vi upp dagordningen och efterlyste synpunkter och förslag. Och vi fick in väldigt många! I andra inlägget lade vi upp en sammanställning av synpunkterna. På ett mycket föredömligt sätt har också kommunens cykelansvarig kommenterat synpunkterna.

Följ Naturskyddsföreningens arbete med cykelfrågor här och på Facebook-sidan Cykelstaden Umeå.

Diskutera och påverka i Facebook-gruppen. Du behöver inte vara medlem i Naturskyddsföreningen, alla är välkomna. Alla behövs!